Nieuwe communicatie en samenwerkingstools voor uw organisatie

Actueel

Nederlandse managers zien nog weinig in het inzetten van social media om klanten en medewerkers te bereiken. Belangrijkste struikelblokken om sociale media in te zetten zijn: moeite om de toegevoegde waarde te meten, ontbreken van het menselijke aspect, beveiligingsproblemen en de kosten.

Communicatie- en samenwerkingstools als Yammer, Twitter, LinkedIn en InstantMessagingApps besparen tijd en verhogen de productiviteit.

Zakelijk succes hangt binnen bedrijven steeds vaker af van goede samenwerkingstools die het voor medewerkers mogelijk maken om real-time informatie te delen. De tools maken het mogelijk voor organisaties om op nieuwe manieren met medewerkers, partners en klanten in contact te komen en zo ook de bedrijfsprestaties te verhogen. Ondanks dat er in Nederland ontzettend veel ges...

Ilse Vegter
Helder verhaal! De digitale handtekening blijft inderdaad achterwege doordat informatie over wie de afzender van een bericht is - indien gewenst - altijd (letterlijk: behalve als internet plat ligt) beschikbaar is via profiel op yammer, linkedIn of Twitter. Herhaling van contactgegevens is dan overbodig en dat is wel zo prettig. Voor e-mail blijft de digitale handtekening juist handig. Afhankelijk van doel, doelgroep en gewenste interactie + reactie (snelheid) maak je dan keus voor meest effectieve communicatieroute. Of dat dan nu een yam, e-mail, tweet, you tube filmpje, slideshare presentatie, telefoontje, life gesprek/ontmoeting of een mix van deze voorbeelden is.

Meer over Corporate communicatie