Corporate communicatie: Tijd om kleur te bekennen

Columns

Het zijn bijzondere tijden. De tijd dat we dachten dat we president Trump wel serieus maar niet letterlijk hoefden te nemen, ligt achter ons. Het stof daalt neer. En het blijkt dat we Trump wel degelijk letterlijk moeten nemen. De impact van zijn grillen is groot. Kijk alleen al naar zijn twittergedrag. De manier waarop hij bedrijven de hemel in prijst of juist aan de schandpaal nagelt, is ongekend. Sommige organisaties proberen hier PR-wise een slaatje uit te slaan, andere organisaties zetten zich juist af.

Mijn sympathie gaat uit naar de organisaties die trouw blijven aan hun overtuigingen. Organisaties die kleur bekennen en hun nek durven uit te steken. En daarmee bouwen aan een ijzersterke reputatie.

Somebody with aptitude and conviction should buy the FAKE NEWS and failing @nytimes an...

Marinka Lipsius
Lid sinds 2016
Frank, wat een sterk pleidooi voor moedig leiderschap. Leiderschap dat niet roekeloos of te risicomijdend is, maar juist krachtig en op waarden gebaseerd. Hoe sterker je waarden verankerd zijn, hoe meer je in staat bent in de uitvoering in te spelen op wat nodig is. Dat is heel wat anders dan je beleid afstemmen op wat de omgeving zal vinden. Er is een grote behoefte aan rolmodellen inderdaad. En aan bemoediging van deze rolmodellen. Daarom zetten we ze in het licht in Factor MOED! En dat is wat mij betreft slechts een begin. We veranderen de wereld niet in ons eentje en ook niet in een week. We kunnen wel de verbinding zoeken en krachtig staan vanuit rotsvaste overtuigingen.
Frank Körver
Dank Marinka. Ik heb het boek meteen besteld. Groet, Frank
Marcel Olislagers
Lid sinds 2019
Beste Frank, een ijzersterk geschreven stuk over Reputatiemanagement. Juist in deze tijd van polarisatie worden verbindende visies van CEO's zo elementair voor een reputatie gestoeld op waarden.
Frank Körver
Dank voor je reactie Marcel. Goed om te horen dat mijn stuk je aanspreekt.
Marinka Lipsius
Wat leuk Frank. Veel leesplezier. Ben benieuwd naar je mening
Marije Klein
Helder betoog! En heel erg waar.
Frank Körver
Dank Marije. Gr. Frank

Meer over Corporate communicatie