5 Gemiste kansen in social media marketing

Columns

Sociale media gebruiken u! En het ergste is: u vindt dat prima. De opleving van deze media is iets van de afgelopen jaren. Het ging eerst heel geleidelijk maar het laatste jaar is het gebruik ervan geëxplodeerd. Zo erg zelfs dat menig bedrijfsman of vrouw vele uren steekt in Twitterberichtjes sturen en LinkedIn connecties beheren. Hoe kunt u er  voor zorgen dat die media voor u gaan werken en niet andersom? In dit artikel volgen een aantal gemiste kansen en waarom iedereen die zou moeten benutten.

Hoe sociale media u gebruiken

Facebook, YouTube, Twitter en LinkedIn zijn mateloos populair. In ruil voor kansen op zakelijk gebied en het ontwikkelen van diepere sociale relaties weten deze media alles van u en van uw vrienden: wat u in uw vrije tijd doet, wat uw opleidingsniveau is, wat uw merk...

Tessa Smits
Social media is mijn inziens een stap vooruit, eindelijk kunnen we online gemakkelijk kennis delen. Bedrijven willen graag op hun expertise gevonden worden, dat kunnen ze stimuleren door hun adviseurs te faciliteren bij het bloggen, tweeten en updaten. Want als je oprecht vanuit je passie en vakgebied interessante informatie deelt dan wordt het gebruik van social media ineens interessant. Als je het goed opzet en 1 keer goed naar kijkt (of laat kijken) dan kun je met 1 account (bijvoorbeeld via tools zoals Hootsuite of Tweetdeck) of een koppeling van de RSS feed van je eigen blog alles tegelijk bijhouden. Ook Google gaat je activiteiten nu meenemen in de ranking, dus als jij als bedrijf over je vakexpertise blogt, tweet en update dan word je op die thema's als website ook beter gevonden in de Google zoekresultaten. Aan de slag dus!

Meer over Social Media in en om de organisatie