
Cover stories overzicht - Pagina 3


Diversiteitsbeleid politie is een doodlopende weg (deel1)
Legitimiteit en effectiviteit van de politie in het geding

Casus: hoe Incentro geluk boven groei stelt
Het gevolg? De creativiteit nam toe en de prestaties werden beter.

De Essentie van Veranderen in Organisaties
Tjipcast met Marco de Witte over kernvragen, dilemma's en de aanpak

Betekenis geven: rol van de leidinggevende
Een dialoog over zingeving versus verloedering

Het Bureau ICT Toetsing te kritisch?
Zijn de ICT-projecten bij de overheid beter te beheersen?

Hoe een eerlijke of oneerlijke organisatie herkennen
Wat er mis gaat... De consequenties van oneerlijk. Indicatoren & voorbeelden

De Haier casus. Nieuw Organiseren als Concurrentie-monster
Een virale zwerm van duizenden micro-ondernemingen! De organisatie van de toekomst?

“Gebruik je intuïtie, want dat is verstandig”
In gesprek met Laurens Knoop van The School of Life

Het patroon van ‘oude garde versus jonge garde’: drie tips
Hoe je als leidinggevende ongewenst gedrag in stand houdt en zelfs versterkt

Wat is een lerende organisatie? En hoe word je het?
Tjipcast 019 met Simon van der Veer

Commitment, een grote sprong voor managers
Zó zet je mensen op de maan! Wat is het geheim? Wat leren we van dit project?

Consultancy en advieswerk op de schop?
Wat zijn de veranderingen in het adviesvak. Waar liggen nieuwe accenten.

Vaart maken in organisaties
Tjipcast 016 met Hans van der Loo over: Vaart maken! Hoe doe je dat?

Platform organisaties en ZZP’ers in opmars
Waar zitten de risico's v.d. On Demand Apps? Dienstverleners en ZZP’ers voor de bijl of nieuwe kansen?

Hoeveel eigenaarschap kunnen professionals aan?
Een bijzonder verhaal over de grensverleggende Casus Schoongewoon, Tjipcast 012 met Thijs Spaargaren.

Algoritmes: discriminatie is waardevol, transparantie ongewenst
Praktische voorbeelden: algoritmes beslissen beter dan de baas

The fall and rise of Nokia: a most dramatic business transformation
An interview with Nokia’s Chairman in Amsterdam

Artificial Intelligence faalt zonder de mens
Blijkbaar is slimme technologie toch nog niet zo slim. Hoe beter? Zes succesfactoren met voorbeelden.

Alleen agile organisaties redden het
Agile is niet langer een keuze voor organisaties: het is nu de dood of de gladiolen

Zeven lessen in motiveren & inspireren
Wat kunnen managers leren van een 100-jarige wereldverbeteraar, Ben Ferencz?

Genadezesjes
Hoe de universiteiten werden omgebouwd tot productiebedrijven

Bevlogenheid in organisaties
Over bevlogen ouderen en burn-out jongeren

Hoe verander je een hiërarchische organisatie in een zelfsturende?
Hoe Familiehulp de piramide van TSN veranderde in een netwerk van 200 volkstuintjes.

Casus: aanjagen vanuit de bedoeling
Hoe geef je medewerkers de ruimte om te experimenteren?

Hoe systematisch (niet) wordt gewerkt aan prestatieverbetering
Prestatiemanagement is de ‘aorta’ van het bedrijf

Conflicten hanteren
Casus fusie jeugdhulp en jeugdgezondheidszorg

Top 5 Coverstories en Columns, 1e kwartaal 2019
Interactiepatronen: een positieve dynamiek of stagnatie en narigheid?

Het echte gesprek wordt niet gevoerd
Vijf tips om eerlijkheid op de werkvloer aan te moedigen

Hoe breng je een onderwijsinstelling in een collectieve flow?
Starten vanuit de zandbak. Interview met Jeroen Ankersmit over zingeving en vernieuwing

Hoe doorbreek je hardnekkige patronen in je organisatie?
Vier eenvoudige sleutels om aan complexe dynamieken te werken

Veranderingen moet je in de cijfers kunnen zien
Wanneer leidt de resultatenrekening pas tot bruikbare inzichten?

De vele digibeten een rem op de digitale transformatie?
Hoe ontwikkel je de digitale vaardigheden van je medewerker?

Actieonderzoek: gewoon doen!
Aan de slag! Door met de betrokkenen te doen (actie) en te denken (onderzoek).

De problemen van het UWV met het organiseren van hun ICT
Als iedereen schuldig is, is niemand schuldig

De Nieuwe Koers is er… en dan?…
Bij leiderschapscommunicatie draait het om twee dingen: Aandacht en Erkenning

Vergrootglas op toezicht
Steeds meer kritiek op commissarissen en toezichthouders. Waar blijft de noodzakelijke venieuwing?

Naar marketing die ertoe doet
Hoe marketing waardevol kan zijn voor alle stakeholders

Hoe teams je verleiden om hard te werken
En hoe je met luie interventies meer impact hebt
