Opleiding: Nieuwe klanten werven met plezier | Acquisitie
De sterke opkomst van LinkedIn, Social Selling en en Storytelling hebben het verkoopproces rigoureus veranderd. Waar het in het verleden vooral ging om offline zichtbaarheid bij de (potentiele) klanten is het nu en combinatie van offline en Online. Inkopers in een zakelijke omgeving starten hun buyer journey in eerste instantie online. En maken een keus voor een beperkt aantal leveranciers op basis van online zichtbaarheid. Heb je deze horde genomen dan kan krijg je een email, wordt er een white paper gedownload of wordt er telefonisch contact met je opgenomen etc. Koopbeslissingen worden echter pas genomen nadat er persoonlijk online contact is geweest met de leverancier.
Doelgroep
Deze training is bestemd voor professionals die regelmatig onine contact hebben met (potentiele) klanten. En die hun online commerciële vaardigheden willen verbeteren.
Programma
Deze training commerciële vaardigheden Online duurt een dag en wordt over 3 dagen aangeboden in sessies van elk 2 uur. Het draait om verkoopkansen herkennen en hierop inspelen. Deze reis start in veel verkooptrajecten online. Je gaat werken aan je commerciele vaardigheden om het al goede contact met de klant verder uit te bouwen. Je wordt je meer bewust van jouw houding en de impact van jouw handelen op klanten.
- Nieuwe vaardigheden als social selling, storytelling en andere creatieve technieken worden gekoppeld aan commerciele vaardigheden.
- Welke persoonlijkheidskenmerken herken je van jezelf en hoe kan je ze onderdeel maken van jouw authentieke commerciele vaardigheden.
- Vaardigheden als netwerken, telefoneren, adviseren, presenteren, offreren en onderhandelen blijven onveranderd belangrijk en worden behandeld.
- Naast theorie worden ook vaardigheden geoefend door middel van cases, oefeningen en rollenspellen.
- Leer je klant verrassen met inzichten hij zelf nog niet heeft kunnen bedenken of online heeft kunnen vinden.
Resultaat
- Je bent in staat om jouw commerciele vaardigheden ook online in te zetten.
- Je herkent de koopsignalen online
- Je hebt het lef om actief hierop in spelen
- Je bent je bewust van je eigen kennis, vaardigheden en gedrag rondom helpen inkopen
- Je herkent misverstanden en werkelijke online koopbezwaren
- Je bent als ambassadeur in staat om jouw bedrijf en dienstverlening positief te ‘verkopen’.

