Opleiding: Cursus samenwerking met generatie Z
Leer hoe je Generatie Z effectief kunt aansturen in de hectiek van de advocatuur
Inhoud
Voorafgaand aan de training:
Thuisopdracht: formuleren leerdoelen en voorbereiding van een casus voor de intervisie.
Dagdeel 1 Online (2 uur):
Introductie en uitwisseling leerdoelen;
Intervisie volgens de incidentmethode.
Tussen de dagdelen:
Thuisopdracht: casus voorbereiden voor oefening met trainingsacteur en reflectie op intervisie sessie
Dagdeel 2 Fysiek (4 uur):
Reflectie op en aanscherpen van leerdoelen
Verkenning themas zoals:
kenmerken van Generatie Z
werkdruk, stress en prestatiecultuur
vrijheid versus verantwoordelijkheid en begrenzing
afleiding en social media
zingeving
weerbaarheid
Dos en donts voor effectieve samenwerking
Oefenen van gesprekssituaties met trainingsacteur
In groepjes: opstellen en presenteren van een persoonlijk plan van aanpak
Afronding
Materiaal
Tijdens de training wordt gewerkt met eigen casustiek van deelnemers. Daarnaast ontvang je een format voor het plan van aanpak.
Hoe werk je effectief samen met jonge advocaat-stagiairs?
Generatie Z betreedt in hoog tempo de (juridische) werkvloer. Deze jonge professionals brengen frisse ideeën, digitale vaardigheden en nieuwe normen met zich mee én stellen andere eisen aan werk, communicatie en begeleiding. Voor senior advocaten, partners en leidinggevenden vraagt dit om een andere aanpak van samenwerken en aansturen. In deze praktijkgerichte training leer je Generatie Z beter begrijpen én ontwikkel je concrete vaardigheden om effectief met hen samen te werken binnen de hectiek van de advocatuur.
Wat is de doelgroep?
Deze training is speciaal ontwikkeld voor senior advocaten, senior legal counsels, partners en andere leidinggevenden binnen de advocatuur. Zij sturen regelmatig jonge advocaat-stagiaires aan en zoeken naar manieren om deze generatie beter te begrijpen, effectief aan te sturen en duurzaam te binden aan de organisatie.
Wat is de cursusvorm?
De training bestaat uit twee dagdelen: een online bijeenkomst van 2 uur en een fysieke bijeenkomst van een dagdeel (4 uur). Voorafgaand aan beide dagdelen is er een voorbereidende opdracht om het leereffect te vergroten. De
Datum: 9 juni 2026 13:00-17:15