Opleiding: MHBO Servicedeskmedewerker (1 jaar) - (Thuisstudie)
Algemene beschrijving:
Als servicedeskmedewerker vervul je een onmisbare functie binnen de organisatie. Je dient informatieaanvragen af te handelen, verzoeken te volbrengen en storingen ad hoc op te lossen. Deze opleiding is bedoeld om je verder te ontwikkelen binnen dit vakgebied en daarbij te leren over management. Hoe geef je leiding aan een servicedesk? Naast inhoudelijk in te gaan over servicedeskmanagement, behandel je theorie omtrent communicatieve vaardigheden, werken met informatiemanagement, en werken in projecten. Door het volgen van deze opleiding kun je klantgericht werken, kun je prestaties meten en heb je inzicht in informatietechnologie.
Doelgroep:
Deze opleiding is ontwikkeld voor servicedeskmedewerkers of voor mensen die servicedeskmedewerker willen worden.
Voorbereiding:
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules met verschillende studielessen. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. Gedurende deze opleiding kun je met je studievragen terecht bij jouw persoonlijke StudieCoach. Daarnaast plan je samen met jouw StudieCoach per module 4 keer een korte online sessie voor extra uitleg over de lesstof.
Onderwerpen:
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MHBO Werken met informatiemanagement
- De basis van informatiemanagement
- Functionele systemen
- Informatietechnologie
- Beheren van informatiesystemen
- Intranet en internet
- Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
- Veiligheidsaspecten
- Sturen op Service Level
Module - MHBO Servicedeskmanagement
- De basis van servicedeskmanagement
- Workshop: opzetten van een servicedesk
- Leidinggeven binnen een servicedesk
- Informatieaanvragen afhandelen
- Meten van prestaties
- Communicatie
- Klantgericht werken
- Gesprekstechnieken
Module - MHBO Werken in projecten
- De basis van projecten
- SMART-doelen formuleren
- Projectplan opstellen
- Projectorganisatie
- Projectplanning
- Kosten en baten
- Beheer aspecten van projecten
- Afronding van projecten
Module - MHBO Communicatie en Organisatie
- De basis van communicatie en organisatie
- Communicatie binnen de organisatie
- De communicatiemix
- Communicatiemiddelen
- Huisstijl en teksten
- Interne communicatie
- Ontwikkelen promotiemateriaal
- Bedrijfspresentatie
Leerdoelen:
- heb je inzicht in functionele systemen
- weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
- ben je in staat om met intranet en internet te werken
- kun je een informatiesysteem beheren
- heb je inzicht in servicedeskmanagement
- ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
- kun je een servicedesk opzetten
- kun je prestaties meten van de servicedesk
- heb je inzicht in de inhoud van een project
- ben je in staat om een projectplanning op te stellen
- ben je in staat om SMART doelen te formuleren
- kun je sturen op beheeraspecten
- heb je inzicht in de communicatiemix
- weet je hoe je promotiemateriaal kunt ontwikkelen
- kun je sturen op communicatiebeleid
- ben je in staat om verschillende communicatiemiddelen in te zetten
Diploma:
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Studiekosten:
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Over ons:
Doordat je het vaak druk hebt, kan het lastig zijn om ook nog een studie te volgen. Met praktijkgericht leren op afstand biedt Holland Opleidingen - Thuisstudie voor jou de oplossing. Je bepaalt zelf waar, wanneer en in welk tempo je bezig gaat met je studie. Om het helemaal af te maken krijg je daar ook nog eens een persoonlijke studiecoach bij, die jou professioneel ondersteunt tijdens jouw studie.
