Investors in People in de Top 100?

Aan het begin van een nieuw jaar publiceren diverse, ook gerenommeerde, media 'Hitlijsten' van organisaties die op enig gebied bijzonder presteren. Zo publiceerden het Amerikaanse FORTUNE en de Britse SUNDAY TIMES recentelijk ieder een lijst met organisaties waar het 'prettig werken is'. Vanuit mijn vakgebied hebben beide lijsten mijn meer dan normale interesse. Want vind ik hier, bijvoorbeeld, iets terug van de erkenning tot 'Investor in People'? Kort gezegd: zowel IiP-erkende als niet-erkende organisaties scoren hoog. Onder het kopje 'Lessons to learn from the top firms' schrijft de TIMES: "Perhaps most importantly it shows how these businesses benefit from their investment in people." En dat klantentevredenheid een, logisch, gevolg is op medewerkerstevredenheid. Allemaal bekende zaken. ...

Joke van Galen
Ieder kwaliteits(verbeter)traject doet een beroep op de communicatie. Eigenlijk gaat het met alle verbetertrajecten vooral om communicatieverbetering in een organisatie.
Investors in People maakt duidelijk hoe de werkgever communiceert met medewerkers.
Het is de zoveelste poging om de communicatie te verbeteren. Niets mis mee, overigens, maar ook niets nieuws dus.

Groeten van Joke van Galen