Marc Amaral
Organisatie:
SPUP
Twitter:
Volg
LinkedIn:
Bekijk profiel
Website:
spup.nl

Aantal bijdragen: 1

Marc Amaral

Marc B. do Amaral is communicatie-innovator en tekstschrijver. Hij is gespecialiseerd in corporate communicatie, reputatie-management, interne communicatie en framing.
Als marktonderzoeker en advertising-executive adviseerde hij 10 jaar lang multinationals als GlaxoSmithKline, Siemens en Chrysler.
Als communicatie-manager bij Robeco was hij nauw betrokken bij prijswinnende innovaties als de introductie van een beleggingsfonds voor jongeren (learning by doing met YoungDynamic Fund) en het eerste (digitaal geprinte) persoonlijk jaarverslag voor fondsbeleggers.
Als hoofd eMedia zette hij met succes een team op gespecialiseerd in digitale communicatie (online marketing, electronic publishing en CRM).
Bij Fortis/ABN AMRO schoeide hij de interne communicatie op nieuwe leest. In Brussel was hij tot aan de credit crunch verantwoordelijk voor het reorganiseren van de wereldwijde HR-communicatie bij Fortis.
Zijn eerste ervaringen met communicatieklimaat deed hij op bij ASR Nederland. Daar lanceerde hij het innovatieve dialoog-programma ASR-vanmij dat na de val van Fortis en de woekerpolis-affaire beoogde het vertrouwen van de organisatie in het management te herstellen.
In 2013 leidde zijn toenemende gevoel van urgentie over de belabberde staat van het communicatie-klimaat in veel organisaties tot de oprichting van SPUP. De visie van SPUP is eenvoudig: duurzaam effectief communiceren is betekenisvol communiceren - geen corporate spin - en dat begint met een gezond communicatie-klimaat.
Marc Amaral behaalde in 2012 zijn internationale Master's (MSc) in corporate communicatie aan de Rotterdam School of Management (RSM) van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Daarnaast studeerde hij af in International Business and Languages (IBL) aan de HES/Hogeschool Rotterdam.

Toon volledige bio
x
x